Hogyan adjunk el okosan ingatlant?

Napjainkban a legfőbb ingatlan hirdetési platform az internet. A legtöbb ház, lakás vagy iroda valamely internetes oldalon talál bérlőre, új gazdára. Az internet hatalom, és kényelem, amibe nem kell órákat ölni csak azért, hogy kinyomtassuk jó minőségben a hirdetéseket, és kiragasszuk szerteszét a városban. Viszont van, amibe érdemes időt fektetni. Összeszedtünk nektek pár fontos dolgot az eredményes értékesítés érdekében.

1. Az infó az jó!

Az egyik legfontosabb dolog a lakás hirdetésben a sokatmondó, barátságos leírás. A legtöbb vásárló is ember, és szeretnek rögtön a lényegre térni (hány szobás, hány négyzetméter, mikori építéses… stb.), de valljuk be, ez természetes, hiszen ha mi vennénk lakást, nekünk is az lenne a legfontosabb, hogy minél többet megtudjunk a jövendőbeli helyiségeinkről. Próbáljunk meg arra törekedni, hogy a leírásunk ne csak szavakból, hanem mondatokból álljon, ezzel is kicsit a közvetlenebb érdekeltség felé hajózhatunk.

De nézzük miket érdemes beleírni egy kellemes leírásba:

  • Először is, a lakás vagy iroda pontos címét. Hol helyezkedik el, milyen a környék, milyen a közlekedés, adni egy támpontot, például: tömegközlekedéssel 10 perc a Nyugati pályaudvar. Higgyétek el, a jó környékleírás sokat dob egy ingatlan érdekeltségén.
  • Ha ez megvan, kezdjük el a teljes területével az ingatlannak, majd részletesebben a szobák mérete, fürdőszoba nagysága, konyha mérete.
  • Jöhet az ingatlan állapota (újépítésű, felújított, kőépület… stb.), érdemes tudatni az emberekkel, hogy felújításra váró épülettel van-e dolga vagy már csak be kell majd költöznie.
  • Az előzőeket sikerült leírnunk, akkor letudtuk a nehezét, most jönnek a komfort elemek. Ilyen például a fűtésrendszer jellemzése pár szóban, a fürdőszoba (zuhanyzó vagy kád, milyen a vízmelegítés… stb.), a konyha ismertetése pár szóban, a beépített gépek, ha van (mosógép, mosogatógép, hűtő, sütő, gáztűzhely, konyhaszekrény).
  • Záróakkordként, hogy a hirdetésünk teljes legyen, írjunk pár általános jellemzést a szomszédokról.
    Most hogy sikerült megírnunk a hirdetést, az egyik nehézséget leküzdöttük, maradt még pár darab, de az már nem az interneten lesz kihívás.

2. Ingatlan fotó, az első pillantás

Ami elengedhetetlen, és talán megérne egy teljes cikket az az ingatlanfotó. Képek nélkül én is csak át lapozom a hirdetéseket, de legyen ez autóvásárlásnál, vagy csak egy karóránál. Ha a fotók nem fogják meg a leendő tulajdonost, akkor már lép is tovább, és hiába volt a leírásunkkal való szöszmötölés.
A legtöbb ember a szemének hisz, sok eladó esik abba a hibába is, hogy a vadonatúj, modern bútorait helyezi előtérbe a fényképezés során, majd mikor a lakást megnézik, akkor közli, hogy a bútor nem eladó. Lényeges az, hogy a lakásunkat tükröző fotókon azok a bútorok vagy kiegészítők legyenek hangsúlyosabbak, amik az ingatlan részét képezik. Nem azt szeretném sugallni, hogy mindent pakoljunk ki a folyosóra, amíg elkészítjük a képeinket, mert akkor tényleg nem lenne valami vonzalomkeltő képsorunk, de ne essünk túlzásokba sem.
Készítsünk sok fotót, mindegyiket más szemszögből, hogy az érdeklődő már otthon össze tudja rakni, hogy nagyjából hogy nézne ki álmai otthona, de azért ne essünk túlzásokba, nem kell a ház minden zegzugáról fényképet készíteni.
Ajánlatos kívülről is pár fényképet megereszteni, ha emeletes házban vagyunk, akkor a kilátásról. Szép igényes fotókkal előre kerülhetünk az ingatlan piaci versenyben.
Ezekre érdemes figyelni az lakásfotókkal kapcsolatban. Ha segítségre szorulnál, vagy nem szeretnél ezzel vacakolni, akkor vannak erre szakosodott profi ingatlanfotósok, akiknek ez a munkájuk, hogy a képeik segítségével gyorsabban eredményesebben tudd értékesíteni szeretett otthonodat.

3. Minden, ami még szükséges

Miről nem volt még szó? Számtalan mérvadó dologról. Bújjunk bele kicsit a vevő oldalba. Tegyük fel, hogy mi veszünk ingatlant, szeretnénk, ha lenne egy hozzávetőleges ár, amihez mérhetnénk a pénztárcánkat, illetve azt is hogy elérjük a jövendőbeli lakásunk eladóját.

Irányár az ingatlan ár

Magyarországon az ingatlanok nem azért vannak a fellegekben, mert valóban annyit is érnek, hanem mert az ember fia szeret alkudni. Általában úgy készül nekivágni az üzletkötésnek, hogy ott csücsül a fejében az a gondolat, hogy ezt a lakást én most megveszem olcsóbban és ezt tudja is az eladó, ezért szépen feltolja az árat, hogy ha alkudni próbál az emberünk, akkor neki is és az vevőnek is megérje.
Éppen ezért az irányárat helyezheted akár magasabbra is, mint amennyit a lakás egyébként ér. Ha nem akarod, hogy a vevőt a magas ár elijessze, feltétlenül jelezd, hogy jó értékarányú ingatlanról van szó.

Az elérhető elérhetőség

Nélkülözhetetlen a kapcsolatfelvétel fogadása a sikeres üzlet érdekében. Aki számítógép előtt nézi a hirdetéseket, könnyebbnek tartja egy mailben elkezdeni a kapcsolatot, míg van a másik fele, aki a telefont preferálja, mégiscsak rögtön jön a válasz és még az eladó hangját is hallja. Így érdemes megadni az email címet és a telefonszámot is, és a hirdetés ideje alatt ezekre jobban odafigyelni, és mihamarabb válaszolni. A mai világban már mindenki rohan az idővel, és nem tudnak napokat várni a válaszra, már abban a pillanatban keresik a következő ingatlant ahogy megírták a levelet az eladónak.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.